www.zoe.sk - E-zine Prešovskej archieparchie
Zoε - e-zine Prešovskej archieparchie

Mapa stránokÚvod > Spravodajstvo > Správy

Dnes je: 1. október 2020     Meniny oslavuje: Arnold

Zoεpédia - náhodný výber: Bazilika, Mäsopôstna nedeľa, Liturgické postoje -....     pohľadnice

18.11.2006 | Čítanosť(4861)
Vytlačiť na tlačiarni | Poslať ako tip známemu | Komentáre(0)

Týždeň Cirkvi pre mládež v Toryskách

„Tvoje slovo je svetlo pre moje nohy a pochodeň na mojich chodníkoch“ (Ž 119, 105) Tento citát zo Svätého písma ktorý je hlavnou témou pre mladých na tento rok, mládež z Torysiek zobrala aj doslovne. Vybrali sme sa v dňoch 16-18.11.2006 na výlet do Tatier (Nová Lesná). Snažili sme sa hľadať cesty, ktorými by sme sa tam dostali. Ale neostalo len pri takom hľadaní. Pokúšali sme sa spoločne hľadať aj cestu, ktorá má viesť k plnšiemu a lepšiemu životu.

Štvrtok sa v škole určite nikto z tých, ktorí išli na výlet veľmi na učivo nesústredil. V hlavách už boli len myšlienky na to, kedy už budeme v Novej Lesnej. Okolo tretej popoludní sa tieto myšlienky aj naplnili. Ubytovali sme sa a rozdelili do skupín. Možno najzaujímavejšou aktivitou bola opekačka! Veď kto by už opekal v polovici novembra. No my sme to zvládli. A nebolo nám veľmi chladno, veď sme boli pri ohni. Večer sme mali spoločné modlitby a prednášku o Ježišovej modlitbe. Na druhý deň sme sa po raňajkách spolu pomodlili ranné modlitby a mali sme voľnejšie dopoludnie, ku ktorému patril a kvíz: „Ako poznám svoju vieru“. Aj sme sa zapotili aj pobavili, ale aj sa niečo nové dozvedeli. Po obede sme mali prednášku o Najsvätejšej Eucharistii a Sviatosti zmierenia. V tejto prednáške sme mohli nájsť pevnú oporu, ktorá je potrebná vo vzťahu k Bohu, ako nás vyzývali aj otcovia biskupi vo svojom pastierskom liste. Ježiš Kristus prítomný v Eucharistii je skutočnou oporou na ceste spásy. Iba z neho čerpáme silu, ktorú, ak sa skutočne zahĺbime a sústredíme, p ocítime aj reálne vo svojom každodennom živote. Večer bol znovu voľný program. Ale to všetko bolo len prípravou na posledný deň, ktorý bol vyvrcholením nášho výletu. Potrebovali sme načerpať silu na tento deň. Silu sme čerpali aj zo spoločnej modlitby, ktorú sme sa večer modlili. Nasledovala už iba diskusia a spánok (ktorý, ale taký dlhý pre množstvo otázok nebol). Sobota bola síce posledným dňom, ale po jeho skončení môžeme skonštatovať, že bol najdlhší. Ráno ako vždy, raňajky a spoločná modlitba. V teplejšom oblečení sme sa vybrali na električku a smerovali sme na Štrbské Pleso. Túra trvala necelé dve hodiny ( a to sme iba pomaly obišli jazero). Obdivovali sme krásu stvorenej prírody a kto chcel, mohol vidieť, aké nádhery nám Boh pripravil (a stále pripravuje). Samozrejme, že sme sa všetci unavili a vyhladli a tak sme sa vybrali na obed. Vďaka obetavým ľuďom sme si mohli dovoliť obed v reštaurácii ako skutočný turisti. Cesta naspäť bola dlhá. Únava robila svoje a my sme driemali už v električke na ceste späť do penziónu (niekto aj dlhšie :-). Domov sme sa vrátili až neskoro večer, aj keď sa nám ani veľmi nechcelo.

Mnohých možno zarazí, keď pri novších spytovaniach svedomia nájde aj otázku: „Ďakoval som Bohu za stvorenú prírodu?“ Tento výlet nás mohol utvrdiť v tom, že je to skutočne hriechom, ak človek neďakuje za také krásy, aké nám dal Boh.

Tak sa aj náš výlet skončil. V prvom rade chceme poďakovať Bohu za krásu, ktorú nám pripravil, že sme mohli spoločne hľadať pevnú oporu pre náš život. Ďalej by sme chceli poďakovať všetkým dobrým ľuďom, ktorí nám pomohli zvládnuť to aj finančne a materiálne. Nech im Pán dá milosti na mnohé a blahé roky.

Buď nám Pane stále svetlom pre naše nohy a pochodňou na našich chodníkoch!

Zdroj: Peter Iľko, správca farnosti

Ak organizujete alebo viete o organizácii akejkoľvek zaujímavej akcie, podujatia a pod., informujte nás o tom a my to spropagujeme na zoε.